Tuesday, September 26, 2006

Korvstroganoff

Idag gjorde mamma en av mina absoluta favoriträtter: Korvstroganoff. Tyvärr blev det för mycket lök och för lite salt, vilket gjorde att det "bara" blev gott. Hårt liv, jag vet. Dagens skollunch var okej, Nasigoreng med yogurtdressing som är aningen för sur, slinker lätt ner när man går i nian och haft tre entimmes-lektioner. Synd att man blir hungrig igen så kvickt, jag började frysa på mattelektionen någon timme senare! Riset ger väl sk. "snabba" kolhydrater och de små köttkuberna (är det verkligen kött?) är nästan helt frånvarande. Trots detta står jag fast vid att NÄSTAN all skolmat är ätlig, bortsett från den hemska gummismakande potatisen som jag vägrar att befatta mig med. Tack gode gud för att det alltid finns bröd att tillgå!
Fikade med kompis på Chocolat, ett chokladinriktat kafé i någon slags fransk stil. Det blev rooiboste och en choklad och olivoljeskorpa med havssalt(på). Påminde till konsistensen om hederliga chokladsnitt men smakade en aning saltare, vilket måste ses som en förtjanst å skorpans vägnar eftersom salt var dess huvudsakliga försäljningsargument. Lite mindre socker i och jag tror min mamma kan uppskatta den som drinktilltugg. I orginalskepnad passade den utmärkt till te mellan lunch och middag, men det är inget jag skulle äta till efterrätt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home