Sunday, September 30, 2007

Spännande lövbiff med potatis

Övertrött och uppåt som jag är kan jag inte låta bli att kommentera mammas middag. Vår gäst som nyss gick är allergisk mot allt vad paprika heter. Smart av mig att beställa indiskt av mamma. Hur löste vi det hela? Paprikapulvret uteslöts och garam masala byttes mot five spices. Spiskummminen gick också bort med tanke på att rätten var på väg mot mittens rike. Jag blev glatt överraskad över hur indiskt allting smakade ändå. Med klyftpotatis till blev det lite som Aloo Goobi. Tyvärr blev lövbiffen lite överstekt och seg. Inte bra för min tandställning. Jag kan tänka mig att man skulle kunna prova med större köttbitstärningar (istället för strimlor) av rostbiff eller (vågar jag säga?) oxfilé.
Jag har fått en kompis från med anor från Bengalen. I fredags berättade hon lyriskt och daalen hon får hemma. Jag kommer att våldgästa henne inom kort.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home