Thursday, July 19, 2007

Arlanda

Jag sitter och bloggar på Sidewalk Express-stället. Som startsida poppade American Express upp och jag har dragit den slutsatsen att Sidewalk Express är ett dotterbolag. Jättekul faktiskt. Länge har jag önskat mig ett alldeles eget American Express-kort. Jag blev alldeles tagen av den luftigt affärsmässiga reklamen i åttaårsålden. Sådär fräsch ville jag vara. Med fräsch menar jag ekonomiskt oberoende. Jag har alltid varit en realist och tycker om den riktiga världen och hur den fungerar. Mina önskningar handlade hellre om kall konsumtion än ponnyer med silkesmular. Plastkortsfantasierna utvecklades till ambition. Samma ambition håller mig fortfarande uppe. Varför skulle jag annars tänka på MVG:n i juli?
Flyget går 05.30 och vi sover på Radisson i natt. Jag som redan är trött! Á la carte-stockholms fisk är stängd och vi hänvisas till barens modifierade meny. Den verkar tråkig så det blir faktiskt Sushi.
Jag vet inte om det finns internet på hotellet på ön (malljorca- inte lidingö). Får jag tag i en dator så bloggar jag. Hemma finns det numera bredband, men virusskyddet lyser med sin oinstallerade frånvaro (pappa har inte hunnit) och jag kan fortfarande inte skriva hemifrån.

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Hej där. Nej, Sidewalk express är ett företag som startats av en fd kollega till mig och jag tycker han är fantastisk som har lyckats med det.

Vad roligt om du kan komma på bloggträffen. Den 12 aug är datum men jag vet ingen plats än.

1:20 PM  

Post a Comment

<< Home