Monday, June 18, 2007

Stockholm

Jag befinner mig i Stockholm. Jag bor faktiskt i Stockholm. Det känns lite märkligt.
Beställer man bredband från Tele2 innnebär det en lång och utdragen process. Tydligen tar det en månad att genomföra den elektroniska överföringen. Således sitter jag och bloggar hemma hos min moster. Vänta er inte några omfattande inlägg under den närmsta tiden.
Carl Michael var mysig. Menyn var perfekt: mer innovativ än fårostsallad och chokladfondant, utan att flyga vilse i den luftiga skum- och emulgeringsvärlden. Jag tog sparris med blodpuddingstärningar till förrätt. Plus Sivans prästost i lagom stora smulor. Bra kombination. Jag älskar blodpudding och ska förresten äta det till lunch imorgon, då med lingonsylt. Till huvudrätt beställde jag kalvkorv med sidfläsk, lingon, ärtor och potatispuré. När jag blundade kändes det som jag åt Wallenbergare. Wallenbergare är gott. Lingonen var syrligt råmosade och de halverade ärtorna trevligt tuggiga. Korven kunde ha stekts för brunch, av pappa, i vårt engelska kök för två-tre år sedan. Bra betyg. Korv av samma kvalitet som de köttiga och kryddiga på de engelska stormarknaderna brukar inte finnas på svensk mark. Efterrätten var i en klass för sig. Mjölksorbeten var nästan det godaste jag har ätit. Den smakade moln. Tillbehör: mustig äppelmos, färska(!) äppelchips och nötdopad fruktmusli.
Nu måste jag gå och fika.

2 Comments:

Blogger Lisa said...

Välkommen till Stockholm önskar jag sent om sider!

12:08 AM  
Blogger Bendel said...

Vilken bra recension av Carl Michael!

9:09 PM  

Post a Comment

<< Home