Wednesday, April 04, 2007

Glad i hågen

Nu blev jag så glad av alla snälla kommentarer att jag bloggar lite även fast jag inte tänkte det (jag måste faktiskt äta middag).
Jag har ganska, precis, alldeles nyss chokladglacerat årets påsk-sacher. Mamma bakade kakan häromdagen och var lite för ivrig med att ta ut den ur ugnen. Det var en intressant uppgift hon gav mig: att trolla fram tårtbotten ur kladdkaka. Det blev ett kladdigt hål i mitten och aprikossylten läckte lite här och var. Jag lyckades skarva med lite kladdiga smulor som lossnat under själva styckningsprocessen så kratern blev bara måttlig.
På diskbänken vilar alltså en chokladtårta dekorerad med små påskkycklingar. Nu ska jag gå till diskbänken och värma Blåbands citronkycklingsoppa. Jag ska faktiskt äta ensam. Mamma är på Hockey (lång historia) och pappa är i Belgien eller på Kastrup eller i luften.
Det blir Bärry till dessert framför TV:n. Smultron- och jordgubbssmak.

1 Comments:

Blogger Gitto said...

Ja, kom igen! Blogga mer! :)

2:12 PM  

Post a Comment

<< Home