Saturday, February 03, 2007

Tjejkväll

Jag fyllde år för ett tag sedan. Det är kul att dra ut på det, njuta av allt födelsedagsmys.
Mina "klassisar" var nöjda i kväll, det värsta (första) provskovet är över (nästan, i veckan är det nationella svenska men de är oförberedda och dem låtsas man inte om). Det kollektiva utpustandet överglänste kanske den söta sextonåringen, men jag tycker det viktigaste var att vi firade. Alltför få festligheter förekommer i främredelen av februari.
Jag skulle aldrig servera mina dyra vänner ostbågar och light-läsk, det är jag på tok för bildad och smakfull för att göra. Korma med basmati och rosendals citronpaj. Rekordelig päroncider plus vindruvor, äpplen och navelapelsiner. Lindt (lindor 60%), mozartkugeln och någon thailändsk kaffeknäck. Ryskt te...
Låter det lockande? Ja, det var inte en dussinbjudning, inte vad man skulle vänta sig av nio unga damer i nian. Samtalen var givande och intressanta. Vardagsskvaller och politik i en ljuv blandning.
Jag har verkligen blivit frukostbegiven. Frukost är så gott. Naturell yougurt med svartvinbärssylt och basmusli är det bästa som finns. Danskt rågbröd med färskost. Gott, gott, gott. Jag längtar till imorgon.

3 Comments:

Blogger Bendel said...

Det låter lockande!
Och håller med om att naturell yougurt med svartvinbärssylt och musli är väldans gott.

3:27 PM  
Blogger KrakelSpektakel said...

En sak har tyvärr förstört mina senaste mornar. Ett smärre missförstånd ledde till inköp av mild yougurt. Inte samma syra/sötma kontrast. Jag har provat frebaco bas men hävdar att änglamarks är bäst. Jag kanske ska pröva sunt och gott?

5:41 PM  
Blogger Bendel said...

Kan bara hålla med igen, syran är viktig i yoghurt.
Musli är jag dålig på. Delge gärna nya tester.

11:58 AM  

Post a Comment

<< Home