Wednesday, December 20, 2006

Dekoration

I dag äger vår sista julkonsert rum. Någonsin. Ser du ett gäng utmattade nior i tomteluvor, är det min klass som är ute och trallar. Sex år med frenetiskt sjungande sätter sina spår. Hör jag "ljuset i advent" en gång till kan jag lova att det som är kvar av spagettiochköttförssås-lunch kommer utsättas för dagsljus, eller snarare julljus.
I kväll ska pappa och jag dekorera muminpepparkakshuset. Nonstop (eller smarties) på taket är givet, men vad mer kan jag köpa när jag ändå är nere på staden? Snälla hjälp mig, nu!!!! Innan kl 6.

4 Comments:

Blogger Gitto said...

köp geléhallon och gör pepparkakstuttar (rund pepparkaka, lite bränt socker som vårtgård och geléhallonet som själva bröstvårtan). Hur det platsar i pepparkakshuset är en annan fråga, men jag är säker på att det finns någon slags installation du kan göra.

Själv är jag vida berömt (i Kalmar med omnejd alltså) för mina bröstpannacottor. Vit chokladpannacotta som får stelna i en (rund) kaffekopp och dekoreras med ett gelehallon. Min syster blev ihop med sin dåvarande pojkvän över en sådan. :) Tyvärr visade han sig vara manisk porrsurfare (kanske därför pannacottan slog an en sträng hos honom, vad vet jag?), och det tog slut så småningom.

9:18 PM  
Blogger Gitto said...

Berömd, ska det givetvis vara. Jag skriver som en kratta med dyslexi.

9:20 PM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Det ska jag bjuda min farmor på! Hahahahahaha

3:55 PM  
Blogger Gitto said...

Hahaha, hon kommer bli paff! Men du kan ju säga att det är till åminnelse av Sankta Agata som brukar avbildas med sina avslitna bröst på ett fat.

Usch, vilka snuskiga inlägg jag gör, jag framstår ju som helt sjuk! Mohahahah!

6:19 PM  

Post a Comment

<< Home