Friday, December 15, 2006

Krakelska synder 2

Jag är en ondskefull människa.
Jag är 174 cm lång och älskar att bära högklackat för att utvinna så mycket makt som möjligt (det funkar faktiskt).
Snygga, smarta killar går före tjejkompisar. Tjejkompisar går före mindre estetiskt tilltalande pojkar. Det är roligare att prata med mina manliga vänner (vilket till mitt försvar inte är så konstigt eftersom jag är utan fast sällskap).
Jag pluggar för betyg. Jag pluggar för prestige. Jag pluggar indirekt för framtida pengar. Jag pluggar för akademisk status såväl som välstånd. Jag pluggar för mig, enbart för mig. Vilket för mig vidare till:
Jag är konservativ fast dyrare. Jag vet att alla mår bra av egenmakt och ägande. Egenmakt föder välfärd. Jag älskar att äga. Jag älskar vackra ting och tankar. Jag älskar lyckliga, arbetande människor. Jag älskar Danmark (av någon outgrundlig anledning). Jag är med i muf.
Jag älskar julen. Jag gillar julmat, särskilt skinka. Vår skinka är inte hemkokt men jag älskar den ändå.
Jag kallar mig kristen sekularist vilket i praktiken innebär att jag plockar russinen ur den bibliska kakan. Jag gillade att få konfirmationspresenter. Jag brydde inte mig om att de andra konfirmaderna somnade när jag diskuterade och ifrågasatte. Jag anser att gud välsignade Sverige när han gav oss ledigt kring Kristiflygare och Pingst. Egentligen är jag emot religion.
Jag är snäll för att jag alltid har varit det, de rivjärn som lever "moraliskt" förfasar sig alltid över mitt varande. Jag är. Jag lever. Jag har aldrig försökt att ge mig in i någon feministisk kamp. Jag är kvinna men främst är jag människa. Jag utgår från mig när jag dömer, jag dömer inte efter kön, etnisk tillhörighet eller något annat.
Ibland är det roligare att hänga med ytligt bekanta, även om det är bra med nära vänner. Nära vänner får inte bli ett måste, ett bihang.
Jag är matlagningsintresserad. Mitt matlagningsintresse är dock inte lika stort som mitt skrivintresse. Jag matbloggar mest för att jag gillar att skriva, men det har ni säkert redan märkt.
I eftermiddag tänker jag baka pepparkakor med mig själv istället för att umgås med personer jag tycker är småtrista. Jag gillar mitt eget sällskap. Jag gillar mig. Jag skämms inte.

4 Comments:

Blogger Anne said...

Åh, jag gillar dig stenhårt :)

9:00 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Tack.

5:45 PM  
Blogger Gitto said...

Du är bäst Krakel! Härligt och underfundigt skrivet... Jag är också ond, fast du verkar mer sympatiskt ond än jag. :)

10:22 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Tack, återigen.

7:05 PM  

Post a Comment

<< Home