Saturday, January 06, 2007

Magsjuka..

Visst bör man uppleva en lyckad måltid fler gånger än en? Är dygnet efter för tidigt? Vid tvåtiden lekte min mage tvättmaskin. Jag kunde faktiskt se hela blad av babyspenat i toaletten, jag visste inte att jag var en dålig tuggare. Skärpning!
Imorse bestämde jag mig för att inte bli sjuk. Dusch, tandborstning, ansikstvätt och fuktkräm. Samma rutiner som vanligt bäddar för den vardagliga friskhetens återkomst. Jag åt till och med min standard-frukostmacka, energibrist är knappast gynnsamt för kroppens återhämtning. Ovanpå mackan ligger en skumtomte, syrligheten tilltalade tarmarna.
Mamma säger att jag är ännu magrare än vanligt. En förlorad middag kan väl inte spela stor roll? Nu är jag i alla fall jättehungrig, vårullar kommer att sitta fint.
Jag hade lovat pappa att fixa 45-års-desserten men jag fick lov att sänka min ambitionsnivå. Han och mamma får fikon i konjak ( burk). Bärry Blåbär känns som ett bra alternativ till äcklig blåbärspuré som mamma ville tvinga i mig.

4 Comments:

Blogger j said...

åh, stackare!

8:42 PM  
Blogger Ingrid said...

Krya på dig!
Om det är till någon tröst har jag aldrig sett någon beskriva magsjuka med ett så vasst och fyndigt språk.

Ha en bra dag.

9:53 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Tack, nu mår jag mycket böttre!

8:29 PM  
Blogger Lisa said...

http://matalskaren.blogspot.com/2007/01/gitto-gr-stan.html
Detta kanska är kriminellt att inleda unga kvinnor i frestelse?

2:17 PM  

Post a Comment

<< Home