Tuesday, August 14, 2007

Proviva Mango

Jag brukar dricka Proviva som måltidsdryck vid middagarna i hemmiljö. Den vardagliga kroppsliga hälsan påverkas av psykologiska faktorer. Eftersom jag tror att min mage blir glad när jag äter a-fil och dricker aktiv, lättsockrad frukdryck slipper jag förstoppning och magknip. Hittills har jag mest kört med Proviva Jordgubb. På språng har det blivit Skogsbär eftersom den brukar vara enklast att få tag på i minformat. För att utmana mina barnsliga och endimensionella smaklökar har jag börjat med Mango. Den är god men aningen sträv. Jag tror att jag gillar Mango-varianten, men det kommer att krävas minst tvåliters inskolning för att jag ska längta hem till den.

4 Comments:

Blogger Kersti said...

Äntligen lyckas jag komma in till dig. jag hade inget bloggerkonto men nu är det fixat. det var skoj att ses på Blå Porten. Vilken fin sida du har och va bra du skriver.
Om att må bra så tror jag att tron gör underverk. Jag tycker det är lite knepigt med mango, kan vara jätte gott eller jätte läskigt. Skulle nog behöva 3 liters invänjning minst. Kersti

11:00 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Hej, är du plommenad?

7:03 PM  
Blogger Kersti said...

Ja det är jag.

10:01 PM  
Blogger Kersti said...

Jag förstår mig inte riktigt på det här, varför den inte sägar plommenad utan under rubriken Funderinga i farten men nåja det är jag i alla fall. Kersti

10:02 PM  

Post a Comment

<< Home