Sunday, August 12, 2007

Blå porten

Idag var jag på min första bloggträff.
Jag var på Blå porten i samband med ett museibesök för hundra år sedan (när jag var i sexårsåldern). Då åt jag förmodligen kladdkaka och drack Festis. Idag åt jag tomatsallad och drack mineralvatten. Detta var ingen tomatsallad i vanlig bemärkelse. Maffiga skivor/klyftor osvenskt söta (biff?)tomater på en bädd linssmakande (så ska det vara!) gröna linser. Vinaigretten var subtilt syrlig och den mumsigt krämiga fetaosten tog udden av den olustiga skärpa som annars förknippas med rödlöksringar. Utan att vara någon sallads-connaisseur tycker jag att anrättningen smakade riktigt bra. Nässelblom hade valt ett mycket bra matställe!
Jag spenderade tre mycket roliga söndagseftermiddagstimmar med trevliga medbloggerskor.

9 Comments:

Blogger Anne said...

Åh, roligt! Jag var tyvärr inte alls i träff-skick i går. Nästa gång...

7:24 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Härligt att äntligen få träffa dig!

4:00 PM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Anne: Var det snapsen som spökade?
Kinna: Tack detsamma!

5:48 PM  
Blogger Lollo said...

Kul att träffa dig, och så fick jag chansen att hitta tillbaka till din blogg. Du skriver verkligen bra.

Lotta/ http://www.curioius.nu

10:15 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Visst var det trevligt! Jättekul att träffa dig, Krakel. Tomatsallden var riktigt god.....mums.

12:29 AM  
Blogger Ilva said...

Jattekul att traffas och fa se dig i verkligheten! Du kommer val pa fler traffar hoppas jag!

8:14 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Lotta: Tack så mycket. Din blogg är inte heller så pjåkig!
Nässelblom & Choklad: Var det bifftomater?
Ilva: Jag ska lägga upp lite fula matfoton så du får se vad jag menar med oestetiska järpar. Sen ska jag försöka ta några vackra kort och då få vi se vad du säger. Självklart kommer jag på träffarna nu när jag bor i staden.

10:16 AM  
Blogger Carolina said...

Åh, jag och syrran såg att ni skulle ses och var rätt sugna på att komma men tyvärr funkade det inte för någon av oss den här gången. Hoppas att vi kan vara med någon annan gång!

/Carolina (sisterfood)

9:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

l?se hele blog, pretty good

1:11 PM  

Post a Comment

<< Home