Wednesday, October 10, 2007

Gul mat

I söndags avslutade jag boken "The curious incident". I måndags hade jag uppsatsprov på den och idag fick jag det tillbaka. MVG. Pust. Engelska är det enda ämne som jag alltid har haft MVG i. Skam om jag får något sämre så här på ålderns kursbetingade A-höst.
Boken handlar om en pojke med Asbergers syndrom, om hans världsuppfattning och hans besynnerliga människosyn. En utav hans många egenheter berör gul mat. Han är alltid utrustad med röd karamellfärg om av en händelse skulle hamna i en curry eller banansituation.
Han skulle alltså ha ogillat min och mosters middagsmat. Keldas knallgula karibiska kycklingsoppa förstärkt med (zetas) stora vita bönor och toppad med morotsslantar. Jag drack proviva mango. Moster drack apelsinjuice.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home