Monday, October 15, 2007

Ambitionsnivåer

Jag hade någorlunda storartade planer på ett mer omfattande blogginägg. Efter Kobra allstå, men så plötsligt, helt oförhappandes, befann jag mig i en indisk by. Jag vaknade till en mild brittisk dialekt som talade om Gandhi. Med nackspärr som ständig souvenir undrar jag varför det fortfarande är så skönt att somna i soffan?
Igår var jag på kafé Frankfurt som Bendel och Curious tidigare skrivit om. Jag kan säga så mycket som att surdegslunchmackan var mycket god. Osten smakade raclette-ost. Härlig sälta.
Jag tänker använda mitt nya material (besök) och gå in betydligt djupare i kaféämnet på pipersgatan, men jag måste tyvärr lämna det för stunden. Jag ska faktiskt dit imorgon för ytterligare efterforskningar och observationer.
Se där, tänk vad man kan kvickna till. Kroppen har en fanstastisk förmåga att vid behov ignorera sömnbrist. Jag lyckades faktiskt krafsa ihop någonting! Siktar man mot stjärnorna så kanske man når trädtopparna.

3 Comments:

Blogger Bendel said...

Jag var också nära en macklunch på Frankfurt igår, då sågs vi nästan:)

8:05 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Vilken smörgås?

8:52 AM  
Blogger Bendel said...

Det blev ju ingen smörgås igår men jag brukar äta deras Croc Monsieur. Eftersom jag är gravid kan jag inte äta någon annan för tillfället, men det gör inget eftersom deras är fin. Görs på det fantastiska Polainebrödet, fin kokt skinka och en stark god senap. Maken är beroende av mackan med baskisk fårost och lufttorkad chorizo. Den hade jag också valt om jag kunnat.

9:52 AM  

Post a Comment

<< Home