Monday, October 29, 2007

Je vais à Paris

Detta inlägg kommer lite hastigt som lustigt. Efter en ointressant sjuden lax (förlåt mamma och pappa) med enbart fullkornsris till, skriker mina smaklökar efter utmaning. Tur att jag ska resa till ett kulinariskt mekka.
På onsdag åker jag alltså till Paris och jag kräver att alla som kan kommenterar och ger mig råd och tips om bra restauranger, caféer etc.
Jag var i Paris när jag var elva. Café Flo var underbart (lunchtallrikar med jordig paté på danskartat rågbröd).
All-time low, däremot, (ibland går det inte att undvika anglicismer) på la Mère Catherine. Golfbollsstora ostklumpar i löksoppan. Fullt med amerikaner. Ofta väcks en lätt rasistisk sida hos mig när jag är utomlands (till och med i england). Det gäller angler. Jag står varken ut med den koloniala självsäkerheten hos brittiska semesterfirare i fotbollströjor eller den kongeniala, men ack så nasala, amerikanska tungan.
Nu måste jag fika.

2 Comments:

Blogger Nässelblom och choklad said...

Jag har tyvärr inga bra råd att ge dig, då jag inte heller varit i Paris på länge. Men jag hoppas att du får det riktigt trevligt, kul och gott där! Sen får vi väl en rapport? Ha det bra!

1:20 PM  
Blogger Louise said...

Du måste till Laduree åtminstonde bara för att titta, fast det är ju iprincip omöjligt att inte förköpa sig i den fantastiska miljön!

10:04 PM  

Post a Comment

<< Home