Sunday, January 20, 2008

God vecka

Okej, jag har inte bloggat på hur länge som helst. Ni kan inte gissa varför... Pluggis ut i fingerspetsarna. Dessutom försöker jag bli frisk och undvika att tänka på mat. Positivt mattänk är i och för sig bra, men för myckat av det goda kan lätt lura mig in i "den läskiga skogen" eller uppröra "anoreximonstret", som min Pappa poetiskt beskriver det hela.
Trots att den senaste veckans urmustsug (för mycket prov, för lite näringsdryck) ledde till ett par hekton på minussidan (inte bra) var den ändå fylld av oerhört god mat. I brist på tid, nu när mat- och sovklockan pockar på min uppmärksamhet, redogör jag kort för de läckerheter som inte lade sig kring höfterna.
Måndag: Sej i tunngräddig currysås med jasminris (klibb!) och smörstekta haricots verts (fantastisk grönsak)
Tisdag: Chorizo med grovsiktad cous cous, ugnsbakad courgette och paprika
Onsdag: Blodpudding (någon dag är alltid blodpuddingsdag) med morotsslantar och lingonsylt
Torsdag: Renskavspytt med morot, courgette och lingon/chilisås(mjölkprodukt)
Fredag: Apelsinlax i foliepaket med buljongkokt, grovsiktad cous cous blandad med paprika och stekt lök
Lördag: Kycklingfiléer kokade tillsammans med purjolök, jordärtsskocka, blå kongo och mandolinmorötter (apelsinklyftor att pressa över)
Söndag: Frikadeller i ajvarrelishsås med tagliatelle och kokt mandolincourgette plus mandolinmorot

1 Comments:

Blogger Nässelblom och choklad said...

Det är jättebra att du pluggar och jätte, jätte, jättebra att du försöker sköta om dig själv och må bra. I båda fallen kan det kanske vara bra med en paus från matbloggstankar. Skriv när du vill och när du har tid! Kram.

10:01 PM  

Post a Comment

<< Home