Thursday, October 19, 2006

Matklubb

Torsdag och idag matklubbsdag. Denna middagsgemenskap brukar äga rum varannan torsdag(ibland oftare, ibland mer sällan). Mat i överflöd i glada vänners lag är det tänkt.
Av någon underlig anledning serveras alltid flera olika hårdostar till huvudrätten.
Ja, det här med mat i överflöd har matklubbsorganisatörerna (läs mina föräldrars vänner)definitivt tagit fasta på. Detta förklarar nog varför antalet hårdostar ökar i kubik för varje gång. En annan hypotes kring detta fenomen är att alla alltid vill ha en förevändning för att besöka någon av stadens två fantastiska ostaffärer (som har med min favorithårdost, Primadonna, i sitt ganska omfattande sortiment). Hoppas någon(goes wild) kommer sig för att införskaffa stilton, hårdost är gott men stilton..
Jag har egentligen en fantastisk tur. Dessa tillställningar är inte allomgivna. Att regelbundet få äta mat lagad av tre kvinnor(jämnställdhet, visst, men de flesta kvinnor jag känner står nästan uteslutande för alla kulinariska happenings , må det så vara uppvärmning av hämtmat) som alltid lyckas göra maten god. Gott är den bästa kryddan, den är ganska svår att få tag på. Jag har börjat hjälpa mamma(en av de tre kvinnorna) med matklubben, och det har hitills uppskattats.
Jag undrar vad jag får ikväll?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home