Friday, October 13, 2006

Pytt och choklad

Pyttipanna stod på dagens skollunchmeny. Jag började gilla Pyttipanna efter jag flyttat hem ifrån England, och har således varit vän med rätten i mer än ett år. Hemma brukar ma mère tömma en halvförpackning krögarpytt i just det, en panna, när hon vill laga något enkelt. Jag protesterar inte. Det bästa är att hemma får man stekta ägg till, oftast med rinnande gula, och alltid ketchup. Ketchup är så gott! Felix sockerfria är min favorit (även om den är fullproppad med ace-sulfam och sucralos). I skolan finns alltid rödbetor (ett poäng till skolan), men äggen lyser med sin frånvaro. Idag tog jag också de sedvanliga rivna morötterna som erbjuds i matsalen och kombinerade dem med en förvånansvärt god bönsallad. Jag kanske borde prova att laga Pyttipanna från scratch?
Honungschokladkakan är i ugnen, smeten liknar pannkakssmet och innehåller tyvärr bikarbonat, inget skålslickande idag heller! Hmpf. Jag får trösta mig med Magnum double caramel framför idol (något rolig fredagsunderhållning) och underbara Hey Baberiba.

1 Comments:

Blogger Gitto said...

Mmm, det bästa med pytt är ägget. Rinnande gula som man kan röra ihop med pytten. Och ketchup, precis som du sa. Fast jag försöker vänja mig av med ketchup, eftersom jag lätt äter det på allt! Så nu har jag ingen hemma, och jag är faktiskt lika nöjd ändå. :)

10:41 PM  

Post a Comment

<< Home