Thursday, November 09, 2006

Ska vi baka pepparkakor?

Dagens lunch var mycket intressant, om inte upphetsande. Med tanke på den minestronesoppans konsistens, är det högst troligt att någon utav de kära mattanterna, i konfys brist på inspiration, kapat en tankbil på väg från nestlés barnmatsfabrik. Behöver jag säga mer?
I dag håller inte vi i matklubben. I stället är det några andra som gör det (logiskt). Det blir ärtsoppa (med punsch) som det sig bör en torsdag. Jag gillar torsdagar, mest för att det nästan är fredag men matklubben är också en humörhöjare.
Av någon outgrundlig anledning längtar jag alltid efter november. En sak är säker: det har definitivt att göra med vetskapen om den analkande julen. Min namnsdag finnes även i slutet på kalendern.
Fast om det inte hade varit för weekendresan och skönhetsbehandligen som mamma så förståndigt bokat, hade jag faktiskt gett katten i lövhalkan och låtsats att det var december. Just i år känns det extra grått och nästan-kallt, men som sagt: provfatigue är inte att leka med. Alla jag känner (okej, de i min årskurs) säger sig vara novembertrötta novemberhatare men jag vet, jag vet bättre, samtliga lider av grav provtrötthet. Så enkelt är det!
Således är november egentligen en helt fantastisk månad, så som JAG alltid har upplevt den. Ska vi baka pepparkakor?

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Klart att vi ska baka pepparkakor, jag har redan tjuvstartat. =)

10:26 AM  

Post a Comment

<< Home