Thursday, October 26, 2006

Oväntat

Ha, jag fick MVG på kemiprovet! Det kändes inte MVG när jag gjorde det i onsdags, men där ser man.
I tisdagens Mat och vin-bilaga(aftonbladet) finns ett recept på mixade chokladbollar. Jag gjorde smeten nyss, och planerar att rulla bollar imorgon när degen är kylskåpskall och medgörlig. Det ska bli små "tryfflar" rullade i kakao eller skalade sesamfrön. Jag kan publicera receptet imorgon(förutsatt att resultatet blir tillfredställande). Det lilla av smeten som hamnade på mina fingrar, hamnade också i min mun. Delicatoliknande smak(även samma finmalda, lätt gryniga konsistens). Ska jag betrakta det som ett lyckande?
Tyvärr började min nästan nya, krämfärgade Kitchen-aidmixer att ryka.
-Va? Varför, varför, varför? Det här ska ju vara världens bästa mixer, pedagogisk och allt med illustrationer för de olika funktionerna. Den har inte upplevt tillräckligt många soppor för att gå i graven, den är för ung för att dö!
Ja, tur att man har en försäkring. Det här ska jag gå till botten med.

4 Comments:

Blogger Gitto said...

Grattis Krakel! Du får ta det lugnt bara, så du inte pluggar sönder dig själv... Trist på apparaten, men det var säkert bara ett måndagsexemplar.

6:58 PM  
Blogger Clivia said...

Grattis! Väl kämpat. Kemi är inte att leka med. Nu har jag länkat till dig för jag tycker du bloggar suveränt!

10:16 PM  
Blogger Gitto said...

Hej Krakel! Vill bara höra så allt är okej med dig och att du inte sliter för hårt i skolan... Ta hand om dig!

6:48 PM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Tack gitto och clivia!

7:37 PM  

Post a Comment

<< Home