Wednesday, October 25, 2006

Macka

Jag är alldeles för utmattad för några längre utläggningar(halvterminens sista prov avklarat: ja!). Dock har jag gjort en lyckad snabbgucka till dagens ciabatta (med tillkommande grekiska köttbullar). Morot, mezeyougurt, vitlök, peppar, salt: en personlig tolkning av alla de guck-recept på "alternativ" tzatsiki som numera finns i de flesta tidningars vid-oväntat-besök-tapas/plockmat-special(man har ju alltid en falska rosenvatten och ett par mogna avokados på lut).
Röran var enkel och blev god(avgjordes när jag slickade av skeden), vilket är avgörande om jag ska fortsätta orka ställa mig och "röra ihop något", istället för att köpa färdiggjord, E-innehållande, tysk Tzatsiki.
Jag verkar ha fått ihop en god macka helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home