Wednesday, February 27, 2008

Dissa Werséns!

Jag står upp och bloggar. Inte så bekvämt med tanke på dagens stora dos skidåkning. Det är extremt svårt att få bord i backrestaurangerna, väntetiden ligger på en dryg timme. Desstå större blir suget efter riktig restaurangmat på kvällen. Vi har halvpension och äter på fjällgården. Ikväll ska vi till villa tottebo där de serverar exeptionell mat. Hoppas jag.
Ett lågvattenmärke var lunchen på Wersens nere i byn. Den stekta strömmingen var ganska frasig men smörbadet var onödigt. Servicen var under all kritik. Klockan var två. Vi var hungriga, det fanns två lediga bord men vi blev placerade i baren på grund av platsbrist. Platsbrist! Bah! Ska man sätta tre betalande gäster under högsäsong i skamvrån? Ingår inte sittplats i lunchpriset? Skänker jag inte glans åt rumet med min ungdomliga fägring? Okej, jag behöver inte gå till överdrift.
Nu håller min höft på att gå ur led och snart gör tiden det om jag inte går och duschar.

3 Comments:

Blogger Bendel said...

Vad roligt det är att läsa dig igen!

11:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

Välskrivet och intressant. Hit återkommer jag.

12:25 AM  
Blogger Ormen said...

Hallå Krakel, var är du? Jag saknar dig......

1:35 PM  

Post a Comment

<< Home