Wednesday, April 30, 2008

Vegetariskt på Valborg

Nuförtiden brukar jag stå för maten när jag hälsar på mormor och morfar (och mamma inte är där). Det blir alltså Valborg på Lidingö, men ingen eld. Dels är jag för trött, dels super jag inte. Det beror inte på att jag ser något omoraliskt i själva drickandet, vill man så är det okej. Tyvärr är jag alldeles för rädd för energin i ett drickglas med vodka. På en MUF-fest tog jag faktiskt ett par glas vin, men då åt jag ingen dessert och blev förvånansvärt berusad. Sedan kan man fråga sig om det är så roligt att tillhöra grupp människor som hoppar upp och ner i kemiskt betingad extas.
Ikväll ska jag laga böngryta med aubergine och courgette. Imorgon blir det biffruladerna från gårdagens DN för att blidka morfar (han behöver nog rejäl karlamat efter sin starroperation). På Fredag tänkte jag mig lax med timjan och fetaosttopping. Det blir matteB-plugg under kommande halvvecka och jag ska försöka pressa in lite kadmiumfaktaskrivande. På Lördag kommer jag hem, då blir det mer bloggande.
Nu måste jag fara iväg om jag ska hinna fram till mellanmålstid.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home